Friday, January 30, 2009

BN masih Kuat di Sarawak

1) Seperti yang kita sedia maklum, Pakatan BN masih utuh dan releven kepada seluruh rakyat di Sarawak. Ini dibuktikan dalam pilihanraya Umum yang lalu. BN telah memenangi 30 daripada 31 kerusi yang di pertaningkan. Kejayaan BN di Sarawak telah menjadi tulang belakang kepada pembentukan kerajaan yang sedia ada sekarang.

2) Kejayaan Barisan Nasional sebagai kerajaan negeri di bawah pimpinan YAB Pehin Sri Abdul Taib Mahmud tidak dapat kita pertikaikan. Tranformasi politik pembangunan yang menjadi teras pentadbiran beliau telah berjaya membawa kepada perubahan drastik akhirnya Sarawak terus membangun dengan pesat. Kejayaan ini adalah kejayaan Barisan Nasional. Oleh itu saya merasakan Barisan Nasional masih releven dan kuat di Sarawak.

3) Baru-baru DSAI telah mengumumkan bahawa sasaran parti itu adalah Sarawak. Ini kerana Sarawak bakal mengadakan pilihanraya negeri dalam tempoh 2 tahun akan datang. Banyak penganalisa politik tanah air meramalkan bahawa pilihanraya kali ini adalah pilihanraya yang sukar dan mancabar kepada kerajaan negeri yang sedia ada. Namun saya percaya dengan kematangan kepimpinan parti-parti dalam Barisan Nasional Sarawak akan mengambil langkah yang terbaik dan perancangan yang rapi bagi mengatasai masalah ini. Saya percaya dengan kepimpinan YAB Ketua Menteri yang begitu matang dalam senario politik Sarawak akan dapat membawa kemenangan kepada barisan nasional.


No comments: