Tuesday, December 2, 2008

Parti Progresif Rakyat (PPP), Jangan Ugut UMNO

1) Kenyataan yang dibuat oleh Presiden PPP itu telah menyebabkan kemarahan di kalangan Pemimpin UMNO. Belum reda dengan isu Ketuanan Melayu oleh Chua Soi Lek, timbul pula isu menyuruh agar ISA dipinda. Ini membuktikan bahawa rakan BN itu sudah mula menunjukan semangat ketidak kawanan. Apibala UMNO dilihat bermasalah, rakan kompenon akan cuba untuk membuat pelbagai tuntutan melalui media yang berbaur ugutan dan bukannya melalui Mesyuarah Barisan Nasional.

2) Semua pihak harus melihat keberkesanan ISA dalam menghalang anasir-anasir yang boleh menganggu gugatkan keamanan negara. Itulah tujuan akta itu ditubuhkan. Kita sebagai rakyat Malaysia harus ingat hanya dengan akta inilah dapat menjaga keharmonian, keamanan dan kestabilan sistem politik negara. Begitu juga dengan demorasi berpelembagaan yang telah diamalkan oleh kerajaan Barisan Nasional. Apabila ada suara-suara yang mahukan ISA dihapuskan, maka kita sebagai rakyat yang sayangkan negara ini harus tampil untuk mempertahankan ISA. Jangan kerana ISA dihapuskan negara berada dalam keadaan yang kacau bilau. Yang penting semua rakyat dapat menikmati sesuap nasi dengan penuh nikmat dan tidak perlu takut dengan dentuman letupan seperti di Mumbai baru-baru ini.

3) Saya melihat kenyataan oleh Presiden PPP itu melampau dan mahu mengugut untuk keluar dari komponen BN. Perkara ini mudah saja... kalau takut kena ISA jangan buat perkara yang boleh melibatkan akta tersebut. Tepuk dada tanya selera!!!!!!

Renugan : Kalau dah tak da kerusi dalam Parlimen mulalah nak buat kacau. Dulu semua bagus... Sekarang Apa Adaaaaaaaa.

No comments: