Friday, December 26, 2008

JAWAH GERANG SAH SERTAI PKR

SRI AMAN, Rabu (24 dis) – Bekas Ahli Parlimen P.203 Lubok Antu, Jawah anak Gerang secara rasminya telah menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) menerusi sebuah majlis yang berlangsung di sebuah hotel tempatan dalam bandar Sri Aman hari ini.

Bekas ahli Parti Bansa Dayak Sarawak (PBDS) terbabit sah menyertai PKR setelah menyerahkan borang kemasukan ahli kepada Setiausaha Agung parti berkenaan iaitu Dato Salehuddin Hashim pada jam 12 tengahari hari ini.

Jawah ketika bercakap kepada para pemberita menerusi sidang media sebaik sahaja selesai majlis menjelaskan bahawa beliau menyertai PKR setelah tidak mendapat tempat dalam mana-mana komponen parti Barisan Nasional (BN) dalam negeri ini.

“Saya gagal mendapat tempat dalam Parti Demokratik Rakyat Sarawak (SPDP) sebelum ini dan juga tidak diterima dalam Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB).

“Lebih-lebih lagi apabila parti Kongres Dayak Malaysia (MDC) dahuli tidak terima pendaftarannya oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS) saya akhirnya nekad untuk menyertai parti ini (PKR),” jelas beliau.

Selain itu beliau juga mendakwa bahawa PKR adalah sebuah parti yang sensitif terhadap pelbagai isu berkaitan dengan kebajikan hidup rakyat di negara ini berbanding dengan kerajaan yang sedia ada pada masa sekarang.

Sambil mendakwa BN adalah sebuah kerajaan yang angkuh, Jawah yakin PKR akan mampu menjaga kebajikan hidup rakyat sekiranya mereka mampu memerintah negeri ini menjelang pilihanraya akan datang.

“PKR mempunyai polisi pembangunan yang bersesuaian untuk rakyat di negeri ini. Atas sebab ini saya telah bertindak menyertai PKR dan permohonan saya ini nampaknya diterima baik oleh mereka,” katanya

No comments: