Wednesday, August 5, 2009

UNTUKM SEMUA ORANG MELAYU......... RENUNGKAN LAH

Oleh : Dr Novandri Hasan Basri

Cuba kita ketepikan pegangan politik masing-masing buat seketika, fokuskan hati dan perasaan kita semua kepada bangsa kita, bangsa Melayu dan perhatikan foto di bawah.


1. Apakah yang kita semua rasa dan fikirkan?

2. Bukankah buat seketika itu, hati dan perasaan kita berasa begitu tenang dan bersyukur apabila melihat pemimpin-pemimpin Melayu kita dapat bersua muka dan tersenyum lebar seolah-olah mereka adalah sahabat karib yang tidak mungkin akan bermusuhan walau apa pun terjadi di muka bumi ini?

3. Apakah tidak akan timbul satu titik harapan dan doa di hati kita semua agar pertemuan dan keakraban yang terserlah di dalam foto itu akan berterusan untuk selama-lamanya?

4. Apakah tidak terasa di hati kita ini bahawa kita sudah terlalu lama dan letih bermusuhan dek politik yang sebenarnya olahan kita semua?

5. Apakah kita tidak berasa insaf dan mengakui bahawa bangsa kita menagihkan kekuatan, bersatu-padu dan sehati untuk menjadi hebat di negara kita sendiri?

Atau,

6. Apakah ianya hanya satu mimpi indah yang tidak akan kekal dan lenyap begitu juga bila kita terbangun dari tidur kelak?

It's our own choice but don't choose the wrong path !

1 comment:

YANG GAMBI said...

Salam,

Najib perlu belajar dari lakonan Nik Aziz, nanti kena caci pulak kat PRK Permatang Pasir........