Sunday, July 19, 2009

POLITIK CARA PAKATAN RAKYAT : ISU ASAL DIKABURI DENGAN "ISU COVER" ...

Sama-sama kita renungkan segelintir dari ISU ASAL dan kewujudan "ISU COVER" ... Banyak lagi sebenarnya, tapi kat sini aku senarai hanya untuk lima (5) isu sahaja ...


(Isu 1):
---------
Masih INGAT LAGI ? ......

Isu EXCO/ADUN BUKIT SELAMBAU yang dikatakan mencemar nama baik parti PKR kerana mengusung perempuan bukan isteri rasminya ke majlis rasmi Kerajaan Negeri? INI ADALAH ISU ASAL.

Tetapi, ianya ditutup dengan "ISU COVER" , KONONNYA (BEKAS) ADUN BUKIT SELAMBAU ITU MENERIMA UGUTAN BUNUH! (Maka, dia pun lari/"dilarikan" seketika ke India kot?) ADUN itu meletak jawatan dan telah ada satu PILIHANRAYA KECIL BUKIT SELAMBAU.

DIADAKAN UNTUK MENUTUP ISU... KESANNYA, RAKYAT LUPA ISU ASAL.


(Isu 2):
---------
Masih INGAT LAGI ? .....

Isu ADUN BUKIT LANJAN yang dikatakan mencemar nama baik parti PKR kerana "bersama" dengan lelaki tanpa nikah di rumahnya - sehingga muncul gambar "anu"nya yang bertebaran di Internet? INI ADALAH ISU ASAL.

Tetapi, ianya ditutup dengan "ISU COVER" ADUN BUKIT LANJAN ITU KONONNYA DIANIAYA! (Maka, boyfriendnya pulak dah lari ke Australia kot?) Sampai sekarang batang hidung boyfriendnya langsung tak kelihatan. Perhimpunan jalanan menunjukkan rasa simpati dianjurkan untuk mengalih isu asal. ADUN BUKIT LANJAN pegi Kelantan jumpa Nik Aziz dan berceramah atas pentas PAS.

KESANNYA, RAKYAT DAHPUN LUPA ISU ASAL.


(Isu 3):
---------
Masih INGAT LAGI ? .....

Isu PERPINDAHAN LIM GUAN ENG (KM PENANG) DARI RUMAH LAMA KE RUMAH BARU YANG DIKATAKAN LEBIH MEWAH dan ianya dikatakan mencemar nama baik parti DAP? Rakyat mula nampak bahawa "KHALIFAH LIM GUAN ENG" ni seorang yang seakan-akan sudah lupa daratan. INI ADALAH ISU ASAL.


Tetapi, ianya ditutup dengan "ISU COVER" KONONNYA RUMAH KHIR TOYO BERNILAI RM24JUTA ! Sehinggakan ada ADUN Pakatan yang sanggup nak jadi Agen Jual Rumah Khir Toyo tu untuk dapat Komisyen! HAHA! Isu asal - rumah KHALIFAH PENANG dah mula tenggelam dek isu panas RUMAH KHIR TOYO.

INI ADALAH UNTUK BERSELINDUNG ... KESANNYA, RAKYAT TERUS LUPA ISU ASAL.



(Isu 4):
---------
Masih INGAT LAGI ? ....

Isu PERGOLAKAN ANTARA PEMIMPIN PAKATAN (PKR) DI SELANGOR. Khasnya di antara Azmin Ali dengan Khalid Ibrahim. Azmin yang mula mengasak kredibiliti MB Selangor bertubi-tubi. Katanya ada niat untuk jadi MB, sehinggakan Rakyat mula nampak seolah-olah sesama Pakatan di Selangor tidak sebulu dan bercakaran sesama sendiri!


Ia dikatakan mencemar nama baik parti PKR. INI ADALAH ISU ASAL.
(Teruskan membaca Isu 5 di bawah)


(Isu 5):
---------
Masih INGAT LAGI ?

Isu PERGOLAKAN ANTARA PEMIMPIN PAKATAN (DAP) DI SELANGOR. Khasnya ADUN DAP dengan EXCO DAP. Ada ADUN yang "amat berani" menyuarakan tuduhan bahawa ada EXCO DAP Selangor yang menjalankan aktiviti serta "bersekongkol" dengan Kongsi Gelap! Malahan ada juga disebut bahawa EXCO terbabit telah salahguna kuasa ....


Seluruh Selangor khasnya dan Malaysia amnya terkejut dengan kenyataan ADUN tersebut lantas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menjalankan tugas mereka untuk menyiasat. ISU NI SUNGGUH BESAR ! SAMA SEPERTI ISU NO.4 DI ATAS ...

Ia dikatakan mencemar nama baik parti Pakatan Rakyat Selangor dan Pakatan Rakyat Malaysia. INI ADALAH ISU ASAL.


Tetapi, entah taqdir mahupun "konspirasi?" ... S/U Politik seorang Exco Selangor tiba-tiba MATI AKIBAT JATUH BANGUNAN BERDEKATAN SPRM ! ... Sewaktu siasatan SPRM sedang dalam proses memanggil pihak-pihak terlibat dalam isu asal.


SEPERTI BIASA, "ISU COVER" PUN MULA DIADA-ADAKAN !! ... SETELAH KEMATIAN S/U TERSEBUT, BELUMPUN PIHAK BERKUASA MENYIASAT PUNCA KEMATIANNYA, PUAK PAKATAN TERUS BERDEMONSTRASI (BIKIN ISU) JALANAN UNTUK KONONNYA "MEMBELA" KEMATIAN S/U TERBABIT. Seolah-olah memberi gambaran bahawa SPRM perlu bertanggungjawab di atas kejadian tersebut.


Dianjurkan pelbagai acara untuk menonjolkan ISU KEMATIAN S/U TERSEBUT DAN CUBA MENYALAHKAN SPRM.


Sedangkan, ISU ASAL iaitu Exco disiasat Salahguna Kuasa & berhubung dengan Kongsi Gelap yang melibatkan EXCO Selangor SUDAH MULA DILUPAKAN RAKYAT ... Tutup Isu Asal dengan tonjolkan Isu Baru .... DEMI MENJAGA NAMA BAIK PAKATAN ...

Inikah POLITIK CARA PAKATAN RAKYAT ??? .... MATA RAKYAT TERUS DIKABURI DENGAN ISU ...

2 comments:

Ashley Ahmed said...

Salam Perjuangan,

Kita bukan bodoh kita tau, cerita kogsi gelap bnyk dah di filemkan.

Anakbukitgantang said...

banyak untuk dibuat kajian oleh pelajara poliical science.....kita lihat bahawa janji manis / manifesto mereka dlm PRU tak tercapai, mereka banyak isu utk spin stories dalam media yang jadi medium komunikasi mereka seperti internet (blog, facebook, my space), akhbar (Sinar, Harakah, akhbar Cina) dan ceramah ...itu sbb ceramah tak boleh lepas

Harap pengundi muda yang gullible dan pertama kali atau baru beberapa kali mengundi tidak tertipu lagi

http://anakbukitgantang.blogspot.com/2009/06/political-marketing-fad-or-trend-in.html