Monday, November 17, 2008

Permufakatan: Landasan untuk Perpaduan Kaum di Sarawak

1) Saya tertarik dengan pendedahan oleh YB Adun Ngemah yang menyatakan bahawa beliau telah menyertai PKR semasa majlis Rakan PKR di Sibu baru-baru ini. Beliau membuat keputusan itu setelah mendapat restu dari penyokong akar umbi. Beliau juga mendakwa bahawa akan lebih banyak YB dari PRS yang akan menyertai PKR. Timbulah satu persoalan disini adakah keputusan itu benar-benar datang dari akar umbi atau pemimpin yang sudah tamakan RM??? Jawapan hanya pada beliau sendiri. Tepuk dada tanya selera.

2) Begitu juga dengan kenyataan bekas YB.... Jimmy Donald yang mengatakan bahawa beliau telah menyertai PKR. Beliau semasa menjadi YB dari BN dulu begitu kuat menentang PKR dan sekarang sudah jadi ahli PKR. Adakah ini satu keputusan yang betul atau hanya sekadar marahkan sesetengah pihak dan sanggup mengadaikan maruah diri semata-mata untuk kepentingan RM...Semua bermula dari tawaran dari pihak PKR yang kononya begitu banyak duit sehinggakan ada yang sanggup berpaling tadah dari parti walaupun telah memperjuangkan agenda parti selama berpuluh-puluh tahun.

3) Renungan : Setiap permasalahan itu mesti ada jalan penyelesaian. Tetapi siapa yang sanggup untuk memulakan bicara untuk menjernihkan kembali kekeruhan itu. Jadi saya sarankan disini agar semua kaum mesti saling berkerjasama untuk mengekalkan perpaduan agar Sarawak Terus Maju Dalam Malaysia. Biar PKR terus dengan angan-angan yang mahukan DSAI menjadi PM. Selepas DSAI siapa yang jadi PM???? Lim Kit Siang atau anaknya????? Fikir-fikirkan..... Renung-renungkan.....

No comments: