Sunday, November 7, 2010

Panas!!! Anwar akan frust menonggeng di Sarawak..



Nampaknya Anwar, Mat Sabu, Lim Kit Siang dan beberapa geng yang sama melalak dengannya bakal tertirap dan tertonggeng kecewa lantaran Usul ‘Kertas Putih’ Kerajaan Negeri Sarawak yang akan dilaksanakan menjelang Pilihanraya Negeri kelak.

Apakah itu ‘kertas putih’ yang dimaksudkan?


Ia adalah Peraturan atau Garis Panduan tersendiri bagi membendung kegiatan atau aktiviti politik melampau yang boleh menjejaskan keharmonian kaum dan agama.

Tujuannya ialah untuk membendung budaya politik TIDAK SIHAT yang sudah mula menular ke dalam arena politik tempatan (Sarawak).

Bagaimanapun, penguatkuasaan peraturannya tidak terbatas hanya kepada parti pembangkang, malah juga kepada mana-mana parti tanpa mengira fahaman politiknya. Usul telah disokong 43 wakil rakyat Negeri ini sementara 5 yang lain (Pembangkang) membantah.

Barisan Nasional tiada masalah kerana kempen politik secara berhemah sememangnya menjadi amalan. Malang buat Anwar dan rakan-rakannya, apabila Kerajaan Negeri Sarawak melaksanakan usul ini kelak segala modal, usaha dan rancangan kempen hardcore berhabis-habisan seperti yang diguna pakai di tanah Semenanjung akan terbantut.

Tenang-tenang Sarawak jangan disangka tiada buaya… Inilah Negeri Bujang Senang….!!! Garuda ganas Pakatan Rakyat akan diburung pipitkan oleh kepimpinan kerajaan negeri.

Ngap Sayot!

Kali ini tak bolehlah Rajahmas nak bayangkan macamana agaknya Anwar dan Mat Sabu yang akan lebih banyak berceramah tentang kebaikan-kebaikan dan kelebihan Pakatan Rakyat berbanding BN, tanpa provokasi serta memujuk rakyat Sarawak untuk menerima mereka... Tentunya satu komedi yang bakal menjadi bahan sejarah untuk diketawakan sehingga 7 keturunan…

Kononnya Anwar nak letak sekurang-kurangnya 40 calon PKR daripada 71 kerusi DUN yang dipertandingkan. Nak tumbangkang BN satu lawan satu.. Apapun, selamat berjaya buat PKR dengan misi tawan Sarawak menggunakan cara berhemah semasa kempen.

Mesingan ada 40, tapi peluru kena ban… Akhirnya, gelombang reformasi PR reda setakat di Pulau Merundung sahaja.

No comments: