Sunday, October 11, 2009

Isa Samad Menang Di Bagan Pinang : TAHNIAH BN!

Tahniah BN, UMNO, TS Isa, dan seluruh jentera BN DUN 31 Bagan Pinang berikutan keputusan rasmi PRK hari ini.

Keputusannya, BN memperolehi 8015 undi menewaskan PAS yang cuma mendapat 2578 undi. Nampaknya TS Isa memintas calon PAS dengan kelebihan 5435 undi. Malah majoriti tersebut meningkat sekali ganda berbanding PRU12 iaitu 2773 undi.

Sememangnya keputusan tersebut walaupun sudah dijangka namun tetap dinanti dengan penuh debaran oleh Demang. Manakan tidak, keputusan tersebut bukan sahaja menggambarkan penerimaan semula rakyat terhadap UMNO malah mencerminkan sokongan kaum Cina dan India terhadap BN.

Sebenarnya, orang Melayu sudah kembali menerima UMNO terutama selepas DS Najib menjadi PM. Hal ini dapat dilihat pada peningkatan undi di kawasan Melayu terhadap UMNO. Lihat keputusan PRK Bukit Gantang, Permatang Pasir, dan Manek Urai. Malah DUN Manek Urai yang memang kawasan PAS sebelum ini menyaksikan PAS cuma mampu mendapat majoriti 65 undi!

UMNO kini cuma menanti MCA dan MIC (?) kembali stabil dan bersama bergerak dalam arus perdana politik negara.

Bagan Pinang memberi isyarat bahawa pengundi Cina dan India sudah kembali.

Masanya untuk menunaikan janji.

1 Malaysia.

1 comment:

YANG GAMBI said...

Rakyat tidak selamanya menerima cramah penipuan, fitnah dan caci maki PAS-pakatan......

Rakyat telah menguji mereka di Selangor, Pulau Pinang dan Kedah, ternyata mereka hanya pandai berhujah fitnah, tetapi tidak mampu melaksanakan janji-janji merreka.

Itulah balasan kepada pendusta......