Monday, September 7, 2009

Pembangkang tiada kredibiliti memerintah

KUALA LUMPUR 6 Sept. - Kegagalan kerajaan Selangor menyelesaikan isu pemindahan kuil dari Seksyen 19 ke Seksyen 23, Shah Alam adalah bukti jelas bahawa pakatan pembangkang tidak memiliki kredibiliti memerintah.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, pemimpin pakatan pembangkang gagal menjadi pemerintah yang baik dan adil bagi rakyat berbilang kaum di Selangor kerana tiada pengalaman luas sebagai ahli politik.

"Barisan Nasional (BN) memerintah berpuluh-puluh tahun tiada masalah besar berlaku di Selangor tapi kerajaan pakatan pembangkang yang baru setahun jagung memerintah sudah berlaku macam-macam.

"Saya yakin lagi lama mereka perintah, lagi banyaklah masalah yang akan dihadapi rakyat Selangor, dalam isu menentukan tapak kuil pun mereka terbukti gagal," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Ibrahim menambah berkata, keadaan ini berlaku kerana kebanyakan wakil rakyat pembangkang merupakan ahli korporat yang menceburi bidang politik semata-mata untuk menentang kerajaan BN.

''Tidak ramai wakil rakyat pembangkang berlatar belakang ahli politik, mereka tiada pengalaman mentadbir kerajaan yang mempunyai rakyat berbilang kaum.

Sementara itu, Timbalan Pengerusi Tetap Majlis Belia Malaysia (MBM), Sobri Ahmad mencadangkan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dan Kementerian Dalam Negeri (KDN) campur tangan menyelesaikan isu kuil ini bagi mengelak timbul masalah perkauman yang lebih serius.

Sumber : Utusan Malaysia

No comments: